lördag 8 november 2014

Matbloggspriset och Matbloggsevent

Hej!
Jag har haft två fantastiska dagar på Mitt Kök mässan som håller på sedan i torsdags och tills imorgon söndag.
Jag var på mässan både torsdag och fredag och jag kommer länge leva på alla upplevelser.
Jag måste bara tacka alla fantastiska människor som jag träffade och fick lära känna under dessa två dagar. Ett speciellt stort Tack till Kinna Jonsson, Ylva Vitorovic och Nanna Westerlund som gjorde dessa dagar möjliga och för det fina mottagandet.
Torsdagen inleddes med ett event hos Philips med Husmor Lisa och de nya mattränderna som jag kommer skriva om i ett senare inlägg.
Sedan var det dags för Matbloggsprisets prisutdelning till fantastiska matbloggare.


Vinnarna i de åtta kategorierna är:

Det stora matbloggspriset: Johan Hedberg, Matgeek
Folketsval: Fredrik Nylén, Fredriks fika
Matbloggsprisets hedersutmärkelse: Karin Bernfalk, Bagerskan
Bästa dryckesblogg: Andreas Tullgren, Ölresan
Bästa bak-och dessertblogg: Sabina Håkansson, Sweet and Simple
Bästa grill blogg: Martina Koch, Mat och odla
Bästa foto: David Lindén, Svenssonsmakaren
Bästa pod/videoinehåll: Alf Tumble, Dela en flaska

Karin "Bagerskan" Får sitt pris i kategorin Matbloggsprisets hedersutmärkelse

Fredrik "Fredrks fika" med sitt pris i Folkets val


Efter prisutdelningen var det bloggmiddag för oss bloggare på restaurang Printz där vi åt charkuteribricka och korv från restaurangens egna korvmakeri.
Jag hade en otroligt trevlig kväll där jag lärde känna fantastiska människor, pratade bakning, bloggning och åt god mat.




Dag två var det dags för bloggevent med föreläsningar och massa matnyttig info för oss bloggare.

Jag missade den första delen som var med matlagning med Rent a chef samt en föreläsning med Magnus Reuterdahl om hur han byggde upp sitt vinnätverk.
Jag kom lagom till föreläsningen med Georg från United screens som berättade för oss hur man kan driva en egen Youtube kanal. 
Under dagen bjöds vi på fika från Armenien som duktiga Anna som har bloggen Kitchenofanna har gjort
Efter fikat fortsatte vi med en paneldebatt med Husmor Lisa och Karin från Glimten i grytan som pratade om vett och etikett i bloggvärleden. 
Sist men inte minst var det Ylva Beretta som pratade om hennes väg från blogg till fotograf.

Tänk om man kunde vara med om sådana träffar oftare.


Fina Kinna Jonsson (Marknadsföring och PR avsvarig för Matbloggspriset) och Ylva Vitorovic (kommunikationsstrateg)
Kinna driver bloggen "Kinnas mat -mormors mat" och Ylva "Tidsvrängerskan"


Fika som Anna från "Kitchenofanna" bjöd på.

Dadlar med valnötter och mörkchoklad även detta är Annas "Kitchenofanna" verk


Karin "Bagerskan", Jag och Anna "Kitchenofanna"











Inga kommentarer :

Skicka en kommentar