måndag 25 februari 2013

Recept på Alla hjärtans dag Cake pops

Cake pops är den lilla goda skönheten som man inte kan få nog av. Jag vet inte om jag gillar dem för att de är så goda eller för att de fungerar så bra som dekoration på bordet.
Idag tänkte jag dela med mig av hur jag gjorde mina Cake Pops till Alla hjärtans dag som jag har visat i tidigare inlägg.


Cake pops recept


Du behöver:


  • 3-4 dl sockerkaks smulor (När jag bakade tårtbotten sist så färgade jag den rosa med lite röd karamellfärg och bakade lite extra som jag frös in)
  • 50-70 g Philadelphiaost
  • Florsocker (efter smak)
  • några droppar hallonessens
  • Cake pops pinnar, grillpinnar eller sugrör
  • Candy melts
  1. Börja med att smula socker kakan i en bunke
  2. Blanda Philadelphiaosten tillsammans med lite florsocker, mängden på florsocker beror på hur sött du vill ha
  3. Tillsätt 2-3 droppar hallonessens i Philadelphiablandningen
  4. Tillsätt lite Philadelphiablandning i taget till smulorna och blanda (degen ska bli lite kladdig och fast men inte för blöt.
  5. Rulla smeten till bollar (stora som femkronor)
  6. Sätt in dem i frysen på 5-10 min
  7. Under tiden som bollarna står kallt kan du smälta lite Candy melts
  8. Doppa ca en cm av cake pops pinnen i den smälta Candy meltsen
  9. Peta in pinnen i bollen. Gör så på alla bollarna.
  10. Låt stå i kylen i ca 5 min eller tills Candy meltsen på cake pops pinne har stelnat.
  11. Smält resten av candy meltsen
  12. Doppa varje Cake pops i Candy meltsen. Gör så med alla cake pops
  13. Låt Candy meltsen på alla Cake popsen stelna i kylen. Jag brukar låta mina Cake pops stå i ett glas med socker i kylen
  14. Dekorera efter önskemål, jag dekorerade med socker blommor som jag fäste med en droppe smält candy melts.
Cake pops recept

Cake pops recept

Cake pops recept



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar